slider image 1

Doom: Druga, po kultowym Wolfenstein 3D, komercyjna produkcja FPS zespołu id Software. Akcja toczy się w odległej przyszłości, a my wcielamy się w komandosa, który musi zmierzyć się z przybyłą z piekła armią demonów. Gra była prawdziwą rewolucją w swoim gatunku i wytyczyła ścieżki, którymi do dzisiaj podąża większość pierwszoosobowych strzelanek. Doom to najsłynniejsza strzelanina w historii komputerowej rozrywki, gra, która choć nie była pierwszym przedstawicielem gatunku FPS, wyniosła go na piedestał i wysoko ustawiła poprzeczkę wszystkim firmom, próbującym rywalizować na tym polu. Doom podzielony jest na trzy epizody, składające się z ośmiu poziomów każdy. Razem z ukrytymi etapami daje to w sumie 27 plansz. W każdym poziomie należy odnaleźć wyjście. Często bronią go drzwi, do którego należy wcześniej znaleźć klucz w jednym z trzech kolorów. Nasz bohater wyposażony jest w pokaźny zestaw środków zagłady, wśród których znajdziemy broń palną, rakietową, energetyczną, gołe pięści i piłę łańcuchową. Poza dwoma ostatnimi, wszystkie pozostałe bronie wymagają użycia amunicji, którą można znaleźć wewnątrz kompleksu. Podczas wędrówki, gracz napotka także rozmaite bonusy, zwiększające żywotność i zbroję. Ilość wrogów a także ich zróżnicowany repertuar to niemal wizytówka Dooma. Oprócz zwykłych żołnierzy, którzy na wskutek ingerencji z zewnątrz zmienili się w zombie, znajdziemy tu także bestie z piekła rodem, o wymyślnych kształtach i uzbrojeniu. Na końcu każdego epizodu czeka boss, którego eksterminacja jest konieczna do zakończenia sukcesem całej misji. Gra posiada fenomenalną oprawę audiowizualną. Silnik, choć nie jest w pełni trójwymiarowy, pozwala na wymyślne układy architektoniczne. Duża ilość gustownych tekstur (zarówno tych futurystycznych jak i stricte piekielnych) pozwala na jeszcze lepsze wczucie się w przytłaczającą atmosferę zagłady.

slider image 2

final fantasy v: Fabuła gry rozpoczyna się, gdy w okolice zamku Tycoon spada meteoryt nieznanego pochodzenia. Król Tycoon wyrusza wówczas do Świątyni Wichrów, aby upewnić się, czy Kryształ Wiatru nie uległ uszkodzeniu. Jego córka, Lenna, wbrew zakazom podąża jego śladem. Wpada w zasadzkę goblinów nieopodal miejsca upadku wspomnianego meteorytu. Z opresji ratuje ją główny bohater, Bartz Klaser. Nieopodal odnajdują tajemniczego Galufa, cierpiącego na amnezję, który pamięta jedynie swoje imię oraz cel swej wędrówki - Świątynię Wichrów. Drużyna tymczasowo rozdziela się, żeby na stałe połączyć siły po odparciu kolejnego ataku goblinów. Nieco później do drużyny dołącza również dość enigmatyczny kapitan piratów, Faris, który skrywa pewien sekret. Po rozlicznych perypetiach protagoniści docierają do Świątyni tylko po to, żeby zobaczyć, jak kryształ rozpada się na kawałki. Tak rozpoczyna się wędrówka, której skutki będą o wiele bardziej dalekosiężne, niż bohaterom mogłoby się wydawać.

slider image 3 slider image 4 slider image 5